Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv zaměstnání vybraných studentů PedF UK na jejich prezenční vysokoškolské studium
Sudková, Tereza ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vlivu docházení do zaměstnání na studium u prezenčních studentů PedF UK. V úvodní části je teoreticky popsáno, jak se vyvíjelo terciární vzdělávání a oblast pedagogických oborů, problematika spojená se skloubením studijního a pracovního života, důvody, které vedou nejen studenty prezenčních programů k zaměstnání a v neposlední řadě, jak je studium a další aktivity s ním spojené tímto ovlivněno. Praktická část diplomové práce obsahuje výsledky kvantitativního výzkumu, který byl realizován formou dotazníkového, anonymního, online šetření s účastí 160 respondentů, kteří splnili dané podmínky (prezenční studium, 2 a vyšší ročník PedF UK). Hlavním výzkumným cílem práce bylo zjistit, jaký vliv má intenzita a kompatibilita zaměstnání při prezenčním vysokoškolském studiu u studentů PedF UK na jejich studium. Z výsledků vyplynulo, že v rámci studia pracuje 148 respondentů, z nichž 96 pracuje v kompatibilním zaměstnání. Tito respondenti pracující v průběhu jejich studia a intenzita zaměstnání nijak zásadně nepropisuje na počtu hodin strávených studiem a samostudiem, oproti respondentům, kteří mají nekompatibilní zaměstnání a je u nich patrný trend: čím více hodin v zaměstnání tím méně hodin strávených studiem a samostudiem. Motivačním faktorem a výhodou, který plyne ze...
Barriers and Opportunities of Strategic Governance in Higher Education in West Africa: The Case of Senegal
Ndiaye, Sokhna Adele Rosalie ; Potůček, Martin (vedoucí práce) ; Vlk, Aleš (oponent) ; GUEYE, Serigne Magueye (oponent)
References NDIAYE, Sokhna, A. R. Barriers And Opportunities Of Strategic Governance In Higher Education In West Africa: The Case Of Senegal. Praha, 2022. 212 pages. Dissertation thesis (PhD.). Charles University, Faculty of Social Sciences, Institute of Sociological Studies. Department of Public and Social Policy. Supervisor Prof. PhDr. Martin Potůček, CSc., M.Sc. Abstrakt Disertace představuje analýzu systému vysokoškolského vzdělávání v Senegalu. V posledních třech desetiletích se vysokoškolské vzdělávání vyznačovalo rostoucí nestabilitou systému, která se projevovala především v otázkách přístupu ke vzdělávání a jeho kvality. Navzdory různým programům a navrženým a realizovaným politikám tyto problémy přetrvávají. Pokusím se proto odpovědět na hlavní otázky: Jaké jsou nejpodstatnější faktory neúspěšné implementace významných politik vysokoškolského vzdělávání v Senegalu? Jakým způsobem by bylo možné zlepšit strategické řízení, aby byla odstraněna současná úskalí systému? V návaznosti na to navrhuji jako možné řešení přehodnocení přístupu k řízení vysokého školství prostřednictvím studia překážek a příležitostí strategického řízení ve vysokém školství v Senegalu. Disertační práce je založena na kvalitativní i kvantitativní analýze dat, jejímž cílem je porozumět zkoumaným problémům z různých úhlů pohledu....
The Price Elasticity of the Demand for Higher Education: A Meta-Analysis
Kiiashko, Olesia ; Havránek, Tomáš (vedoucí práce) ; Korbel, Václav (oponent)
Hlavní otázkou tohoto šetrení je, zda požadavek na vysokoškolské vzdelávání je pomerne citlivý na zmeny školného nebo je cena nepružný. Neexistuje žádná jednoznacná odpoved v literature. Približne 52% z odhadu jsou zanedbatelné, 43% jsou statisticky negativní a približne 5% jsou statisticky pozitivní. V kvantitativním pruzkumu 562 odhadech vykázaných v 48 studiích bylo zjišteno, že velká zvyšování školného mají neprimerene negativní dopad na zápis když potenciální zaujatost publikace a zpusob heterogenita jsou brány v úvahu. Tyto publikace zkreslení testy ukazují, že negativní výsledky jsou výhodnejší mezi výzkumnými pracovníky, protože jsou dobre podporovány teorii (kdy se ceny zvyšují je pokles poptávky). Výsledky také ukazuí, že ctyri aspekty návrhu studie jsou zvlášte úcinné pri vysvetlování rozdílu mezi primárími studií: (1) delší casový horizont negativne spojen s cenovou pružnosti poptávky po vysokoškolském vzdelávání, (2) když prurezová odhady hlásy více negativí výsledky, panelové odhady mají méne negativní výsledky, (3) kontrola endogenity je velmi duležité, (4) kontrola míry nezamestnanosti nemá jasný prukazný vliv, kontrola výdeleku není významne spojena s cenové elasticity poptávky po vysokoškolském vzdelávání.
Vliv masifikace vysokoškolského vzdělání na uplatnění absolventů na trhu práce
Ludvíková, Karolína ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem masifikace terciárního vzdělání na uplatnění absolventů na trhu práce. Zkoumá jevy zpřístupnění vysokoškolského vzdělání v populaci absolventů a jejich možnost nalezení adekvátního zaměstnání. Práce je z části inspirována prací Jana Kellera a Lubora Tvrdého - Vzdělanostní společnost? Chrám, výtah a pojišťovna. Dále je popsán stav trhu práce s ohledem na zaměstnávání absolventů a jejich uplatnitelnost v praxi. V práci je využit statistický výzkum, který je doplněn o dotazníkové šetření mezi zaměstnavateli. Díky těmto výsledkům se podařil vyhodnotit hlavní cíl práce - tj. uplatnění absolventů na trhu práce. Diplomová práce by mohla sloužit jako prezentace výsledků ve zkoumání kvality a potřeby vysokoškolského vzdělávání.
Situace vysokoškolsky vzdělaných matek malých dětí při návratu na trh práce v České republice
Bolinová, Petra ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
Diplomová práce "Situace vysokoškolsky vzdělaných matek malých dětí při návratu na trh práce v České republice" se zabývá otázkou, z jakých příčin u nás většina kvalifikovaných matek přerušuje kariéru na relativně dlouhou dobu z důvodu péče o dítě. Ženy vysokoškolačky mají specifické charakterové vlastnosti odvozené od lidského kapitálu. Mají silnou potřebu seberealizace, jsou vybaveny schopnostmi a ambicemi, které je motivují navrátit se do zaměstnání co nejdříve. Přesto se vyznačují ekonomickou neaktivitou až do tří let věku dítěte. Ve své práci vycházím z předpokladu, že v domácnostech vysokoškolsky vzdělaných žen je velké napětí mezi kariérou a rodinným životem. Identifikuji faktory, které ovlivňují délku setrvání těchto žen mimo trh práce. O výběru životní strategie vedle lidského kapitálu těchto žen spolurozhoduje také koncepce rodinné a institucionální politiky, míra, v jaké se do péče o děti a domácnost zapojuje partner, vliv má také kulturní kontext. Práce se zaměřuje na preference matek vysokoškolaček ohledně jejich pracovní a rodinné angažovanosti, strukturální podmínky na trhu práce, institucionální rámec pro jejich rozhodování a na roli zaměstnavatele v problematice slaďování pracovního a rodinného života. Přínosem diplomové práce je zaměření na cílovou skupinu vysokoškolaček a na...
Analyze the Bologna Process and European Higher Education Integration from the perspective of Government Network Structure Theory
Fan, Jingyi ; Young, Mitchell (vedoucí práce) ; Amini, Chiara (oponent) ; Weiss, Tomáš (oponent)
ABSTRAKTNÍ V roce 1999, Francie, Německo, Spojené království a Itálie společně podepsaly Boloňskou deklaraci a navrhly vytvoření otevřeného evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání. Boloňský proces podporoval integraci vysokoškolského vzdělávání v Evropě a působil proti integraci evropské politiky a ekonomiky. V současné době se k boloňskému procesu připojilo 48 zemí. Vliv Boloňského procesu se vyvinul také z Evropy do dalších zemí v Asii, Africe a Severní Americe. Boloňský proces stanovil na začátku šest cílů: kreditní systém, studijní systém, mobilita studentů, celoživotní učení, zajišťování kvality a evropský výzkumný prostor. Od roku 1999 do roku 2000 dosáhl boloňský proces těchto cílů a navrhl plán pro nové desetiletí. Disertační práce bere rok 2010 jako uzel a rozděluje boloňský proces na politické cíle a politické subjekty prostřednictvím rámce pro analýzu politické sítě a analyzuje korelaci mezi politickými subjekty prostřednictvím neo-funkcionalismu. Výsledek ukazuje, že boloňský proces v příštím desetiletí dále prohloubí své cíle a přiláká další země, aby se připojily v kontextu globalizace. Kvůli rozdílům v ekonomickém a politickém pozadí však bude existovat diferencovaná integrace na základě jejich vlastního pozadí a cílů. Klíčová slova: Boloňský proces; Globalizace; Vysokoškolské vzdělání
Uplatnění absolventů studijního programu Tělesná výchova a sport UK FTVS na trhu práce
Omcirk, Vilém ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Hobza, Vladimír (oponent) ; Němec, Otakar (oponent)
Tato disertační práce se zabývá uplatněním prezenčních magisterských absolventů studijního programu Tělesná výchova a sport Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy na trhu práce. V teoretické části byla provedena rešerše aktuálního stavu poznání v uplatnění absolventů na trhu práce, zejména absolventů vysokoškolských. Na základě této rešerše byl operacionalizován konstrukt uplatnění absolventa Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy a byl sestaven hlavní nástroj provedeného výběrového šetření a tím byl elektronický výzkumný dotazník. Základní soubor výzkumu byl tvořen absolventy prezenční formy magisterského studia z let 2010 až 2015 z oborů Učitelství pro střední školy (dvouoborové), Tělesná výchova a sport (jednooborové), Vojenská tělovýchova a Management tělesné výchovy a sportu. Celkem bylo získáno 346 dotazníků z 671 možných (návratnost 52%). Ve výsledkové části byla získaná data nejprve podrobena chí-kvadrát testu na základě 3 identifikačních proměnných (pohlaví respondentů, obor studia a rok absolvování studia) a následně byly odprezentovány jednotlivé výsledky výzkumu. Tyto výsledky se týkaly zejména přechodu respondentů na trh práce po absolvování magisterského studia (mj. i zkušenosti s dobrovolnou a nedobrovolnou nezaměstnaností), současné práce respondentů (mj....
Postavení českých studentek na půdě středních a vysokých škol na přelomu 19. a 20. století na příkladu sester Honzákových
Džurná, Hana ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Pokorný, Jiří (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na ženské vzdělávání na přelomu 19. a 20. století. Na příkladu sester Honzákových zkoumá situaci českých studentek na půdě středních a vysokých škol v Českém království. Práce se zaobírá rodinnou situací a sociálním postavením studentek, postoji ke studentkám ze strany kolegů a vyučujících, přístupem Ministerstva kultu a vyučování rakouského císařství k ženskému vzdělávání a uplatněním absolventek vysoké školy ve vybrané profesi. Cílem práce je podat ucelený pohled na zkoumanou dobu ženského vzdělávání, k čemuž slouží archivní materiály sledovaných studentek např. osobní korespondence, školní záznamy a zapsané vzpomínky. Tato práce čerpá jak z archivních sbírek sester Honzákových, tak z dobových periodik, které se zajímaly o pokrok v oblasti ženského vzdělání. Téma ženského vyššího vzdělávání je na začátku této práce uchopeno všeobecně. První kapitoly se zabývají historií studia žen a školskými zákony. Důležitou součástí v dějinách dívčího školství je nepopiratelně první dívčí gymnázium Minerva, jenž je také spojeno se studiem sester Honzákových, proto je historie této instituce součástí diplomové práce. Dále se tato práce zabývá konkrétními studentkami, jež po sobě zanechaly vzpomínky na středoškolská a vysokoškolská studia. První studentky musely překonat řadu...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.